tirsdag den 30. oktober 2007

2) Interview ml. Asc Enzo og "anonym 2"

[6:23] Asc Enzo: Hej, må jeg stille dig et par spørgsmål omkring Second Life?
[6:23] ”anonym 2”: hvis det er hurtigt
[6:24] ”anonym 2”: er du en af de studerende
[6:24] Asc Enzo: Yes!
[6:24] Asc Enzo: Ok, du kan altid hoppe ud hvis det taget for lang tid.
[6:24] Asc Enzo: Hvad er det, der får dig til at vælge en social virtuel verden som f.eks. Second Life?
[6:25] ”anonym 2”: nysgerrig
[6:25] Asc Enzo: Hvorfor har du ikke valgt en verden som f.eks. World of Warcraft?
[6:25] Asc Enzo: Altså hvor fokus er på spilelementet og ikke det sociale som her?
[6:25] ”anonym 2”: netop derfor
[6:26] Asc Enzo: Så det er kun pga- det sociale at du er her?
[6:26] ”anonym 2”: ikke kun
[6:26] ”anonym 2”: men det er som regel der jeg havner
[6:26] Asc Enzo: Driver du forretning herinde på SL?
[6:27] ”anonym 2”: nej - jeg forstår mig ikke på kapitalismen
[6:27] Asc Enzo: Hehe
[6:27] Asc Enzo: Bruger du andre verdner ud over denne?
[6:28] ”anonym 2”: ja den virkelige nære
[6:28] Asc Enzo: Ok, det er nok også det bedste at være der en smule også :)
[6:28] Asc Enzo: Men ingen andre virtuelle verdener?
[6:29] ”anonym 2”: nej - kun min egen når jeg cruiser rundt i dagligdagen
[6:29] Asc Enzo: Hvorfor synes du det er tiltalende, at have sociale relationer over en virtuel verden som Second Life?
[6:30] ”anonym 2”: da jeg første gang hørte om det - tænkte jeg wow det vil jeg checke ud og nu er jeg her og det er jo meget sjovt
[6:31] ”anonym 2”: det er vel en slags forberelse til det der må komme i fremtiden
[6:31] Asc Enzo: Ok, men hvilke fordele/ulemper synes du der er i forhold til sociale relationer i RL?
[6:32] ”anonym 2”: med heldragter og trådløs connect til superserver
[6:32] ”anonym 2”: ok jeg svarer på dit ?
[6:33] ”anonym 2”: det har ikke rigtigt tænkt over det med fordele og ulemper - jeg tænker lige lidt
[6:33] Asc Enzo: fint, ingen hast.
[6:34] ”anonym 2”: ulempen er at man ikke får alle de subtile personlige afstemninger med i processen når man er i dialog
[6:35] ”anonym 2”: altså gestus mimik osv
[6:35] ”anonym 2”: det ka tid at finde de rigtige frem og sende hvis man ikke er en haj - og det er jeg ikke
[6:36] ”anonym 2”: men på den anden side kan det være en fordel at skrive
[6:37] ”anonym 2”: i og med at jeg for mit vedkommende må tænke lidt over mit svar eller mit bidrag i den skriftlige dialog
[6:39] ”anonym 2”: det betyder at koblingen fra tankerne i mit hoved og kanaliserngen ud gennem fingrene til anslag på keyboardet giver en rationalitet der bliver anderledes end når det er via tale
[6:39] Asc Enzo: Ok, interessant
[6:39] Asc Enzo: Noget helt andet.
[6:39] Asc Enzo: Hvor mange timer om ugen vil du vurdere at du er på Second Life?
[6:40] ”anonym 2”: jeg er ret ny her - og det har indtil videre været ca. 2 timer om dagen
[6:40] ”anonym 2”: nogen gange mere
[6:41] ”anonym 2”: men jeg vil gerne blive bedre til ikke at bruge en masse overflødig tid
[6:41] Asc Enzo: Ok
[6:41] ”anonym 2”: 2 uger på
[6:41] ”anonym 2”: der er mange småting der driller med det tekniske
[6:42] ”anonym 2”: det har jeg brugt meget tid på
[6:42] Asc Enzo: Ja, det har jeg allerede erfaret...
[6:42] Asc Enzo: Ok
[6:42] Asc Enzo: Hvorfor står du her på torvet?
[6:42] ”anonym 2”: ja det er en lidt speciel oplevelse som jeg gerne vil beskrive for dig hvis du vil høre
[6:43] Asc Enzo: ...jeg er lutter øre
[6:43] ”anonym 2”: jeg loggede bare ind og cruisede rundt på må og få
[6:44] ”anonym 2”: og havnede mange døde stder uden mange avs
[6:44] Asc Enzo: Ja, dem er der ikke så få af
[6:44] ”anonym 2”: og det hele var sådan lidt spøgelsesagtigt
[6:44] ”anonym 2”: jeg mødte nogle få rundt omkring som jeg faldt i snak med
[6:45] ”anonym 2”: og de der talte pænt
[6:45] ”anonym 2”: fik jeg åbnet en længere dialog med
[6:45] ”anonym 2”: og det var jo kmeget hyggeligt
[6:45] ”anonym 2”: jeg fortalte at jeg var ny
[6:46] ”anonym 2”: og om de kendte nogle spændende stder
[6:46] ”anonym 2”: og jeg blev inviteret ud at danse og til at går på opdagelse
[6:46] ”anonym 2”: jeg cruiser rundt med denne her rigtig søde female
[6:47] ”anonym 2”: som spørger hvor jeg egentlig kommer fra
[6:47] ”anonym 2”: og jeg svarer dk
[6:47] ”anonym 2”: og hun fortæller at hun har boet i dk
[6:47] ”anonym 2”: men er fra us
[6:48] ”anonym 2”: og hun spørger så om jeg har været her på torvet
[6:48] Asc Enzo: Ok, er hun her fra selv?
[6:49] ”anonym 2”: hun havde været forbi et par gange men hænger ikke ud her
[6:49] Asc Enzo: Ok
[6:49] ”anonym 2”: hun havde ikke et lm så jeg searchede for et dk
[6:49] ”anonym 2”: og vupti stod jeg her i dk
[6:49] Asc Enzo: hehe, så må du vente til hun kommer fordi :)
[6:50] ”anonym 2”: vi har mistet kontakten sidenhen
[6:50] ”anonym 2”: men da landede her første gang en sen nattetime rl
[6:51] ”anonym 2”: mærkede jeg sådan en underlig ro forplante sig i min krop
[6:51] ”anonym 2”: som at komme hjem efter en lang ferie udenbys
[6:51] ”anonym 2”: gadekærret ænderne alt på dansk
[6:52] ”anonym 2”: etc
[6:52] ”anonym 2”: det var sgu ret underligt
[6:52] ”anonym 2”: selvom her ikke var en levende sjæl
[6:52] Asc Enzo: Lyder som en mystisk oplevelse
[6:52] ”anonym 2”: ja og jeg vandrede lidt rundt i gaderne og så mig omkring
[6:53] Asc Enzo: Må jeg lige spørge sig om et sidste spørgsmål inden jeg smutter?
[6:53] ”anonym 2”: ok
[6:53] Asc Enzo: Mener du at du har fællestræk med din avatar?
[6:53] ”anonym 2”: ja det er det andet underlige for mig
[6:54] ”anonym 2”: jeg var jo opsat på at skulle ligne et eller andet fantasi dyr
[6:54] Asc Enzo: Så du forsøger at være den samme person i SL og RL?
[6:54] ”anonym 2”: og være i en fantasiverden
[6:54] ”anonym 2”: men jeg ramte ret hurtigt et udseende der ligner mig rl til forveksling
[6:55] ”anonym 2”: og det har jeg befundet mig rigtigt godt med
[6:55] Asc Enzo: Ok
[6:55] ”anonym 2”: jeg har stort set ikke eksperimenteret med mit udseende
[6:55] ”anonym 2”: prøvet lidt forskelligt tøj
[6:56] ”anonym 2”: og det er det
[6:56] Asc Enzo: Ok
[6:56] Asc Enzo: Mange tak for din tid. jeg bliver nød til at fortsætte nu
[6:56] ”anonym 2”: ok du må lige svare mig på
[6:57] ”anonym 2”: om du ska bruge det her til noet eller om du bare er igang med indledende feltstudier/øvelser
[6:57] ”anonym 2”: har du logget
[6:58] Asc Enzo: Hvis du giver lov, vil jeg gerne lægge det på nettet ifm. mine studier om virtuelle verdener
[6:58] ”anonym 2”: er det anonym 2t
[6:59] Asc Enzo: Kommer an på dig. Jeg vil helst have dit avatarnavn med, men hvis du vil kan jeg også slette det.
[7:00] ”anonym 2”: tja nu ved jeg sgu ik rigtigt - der ka jo ske meget i bearbejdningen og i hvilken sammen hæng og hvor i procesen du lægger det ud
[7:01] Asc Enzo: Der bliver selvfølgelig ingen redigering.
[7:01] Asc Enzo: Men jeg må gå nu. Jeg sætter dig anonym 2t så, ok?
[7:01] ”anonym 2”: jeg har tidligere haft uheldige oplevelser med studerende og har egentlig haft en idé om at jeg ikke vil deltage i sådan noet mere
[7:01] ”anonym 2”: men nu blev jeg fanget ind her
[7:02] Asc Enzo: Hehe, sådan skal det ikke være. Du bestemmer helt selv om det må bruges
[7:03] ”anonym 2”: ok så du ligger først noet ud når du har foretaget dit analysearbejde?
[7:03] Asc Enzo: Der bliver ikke foretaget meget analyse på dette, da det er de første testinterviews
[7:04] ”anonym 2”: ok du ligger det bare ud så ser jeg på det og hvis jeg ikke vil lægge navn til så gir jeg dig besked
[7:05] ”anonym 2”: er det en deal
[7:05] Asc Enzo: yes!
[7:05] Asc Enzo: Så smutter jeg, tak for interviewet
[7:06] ”anonym 2”: tak fo nu - det var meget ok at få sat nogle tanker på - men en anelse på overfladen tænker jeg

Ingen kommentarer: