mandag den 5. november 2007

Interview med Unik Mayo (Ace Enzo) - mandag d.5/11-07

b)
Interviweet er foretaget i Second Life, Wonderful Denmark, Torvet, mandag d. 5/11-07. Start-/sluttidspunkt real life: 22:13/23:09. Varighed: 56 min. Interviewet blev afbrudt i ca. 10 min., grundet en ustabil internetforbindelse. Tiden i Second Life fremgår af samtalen


Interview:
[13:12] Asc Enzo: Undskyld jeg forstyrre. Jeg er igang med at lave interviews i forbindelse med mit studie om virtuelle verdener. Har du tid og lyst til at svare på nogle spørgsmål?
[13:13] Unik Mayo: Ja det vil jeg godt
[13:13] Asc Enzo: Perfekt, du må stoppe mig hvis du synes det tager for lang tid. Ok?
[13:13] Unik Mayo: oki
[13:13] Asc Enzo: Hvad er den væsentligste grund til at du benytter SL?
[13:14] Unik Mayo: Jeg bruger SL fordi jeg synes det er et rigtigt dejligt sted at være
[13:14] Asc Enzo: Så det er pga. det sociale at du er her?
[13:14] Unik Mayo: Ja det er jeg
[13:14] Asc Enzo: Er der andre motivationer for at være og blive her?
[13:15] Unik Mayo: tænker du på udvilker osv eller hvad
[13:16] Asc Enzo: Ja, f.eks.. mange laver jo forretning, dater eller andre ting over SL
[13:16] Unik Mayo: oki, nej så er jeg her kun for det sociale
[13:16] Asc Enzo: Ok
[13:16] Asc Enzo: Hvad mener du at have brugt den sidste time i SL på?
[13:17] Unik Mayo: der har jeg været ude og danse på en klub jeg kommer meget på
[13:17] Asc Enzo: Hvad har du lavet herinde. Stået her og talt på torvet, set dig omkring på andre øer, købt tøj/møbler el. lign.?
[13:18] Asc Enzo: Hvad brugte du så tiden på sidst du var i SL?
[13:18] Asc Enzo: Bare hvad du umiddelbart kan huske.
[13:19] Unik Mayo: jeg er guide her på torvet, så snakker meget med folk, så tilbringer jeg meget tid sammen med de venner jeg har fået herinde, såå shopper jeg
[13:19] Asc Enzo: :)
[13:19] Asc Enzo: Hvor mange timer om ugen vil du vurdere at du er i Second Life?
[13:20] Unik Mayo: Tja jeg er en af de ramte såååå bruger faktisk rigtigt mange timer herinde om dagen, bruger nok ca 12 timer om dagen herinde
[13:21] Asc Enzo: Ja det var ikke så lidt...
[13:21] Asc Enzo: Hvorfor har du ikke valgt en verden som f.eks. World of Warcraft, hvor fokus er på gameplayet?
[13:21] Unik Mayo: jeg kan godt lide den måde det er herinde, hvor man som det siger lever sit andet liv herinde
[13:22] Unik Mayo: det spil du nævner kender jeg ikke andet via navn
[13:23] Asc Enzo: Ok, det er heller ikke så vigtigt med det konkrete spil. Spørgsmålet er mere om du har overvejet valget imellem virtuelle verdener med fokus på det sociale, kontrafokus på gameplay.
[13:23] Asc Enzo: Men benytter du andre verdner ud over Second Life?
[13:26] Asc Enzo: Er du der?

Ace Enzo blev smidt af Second Life…

[13:37] Asc Enzo: Hej, jeg blev lige smidt af... sorry
[13:38] Unik Mayo: det er i orden regnede også med det var det der var galt
[13:38] Asc Enzo: Er du klar på at fortsætte interviewet
[13:39] Asc Enzo: ?
[13:39] Unik Mayo: ja
[13:39] Asc Enzo: jeg ved ikke hvor meget du kunne se afdet sidste jeg skrev til dig. Hvad var sidste spørgsmål?
[13:40] Unik Mayo: Ok, det er heller ikke så vigtigt med det konkrete spil. Spørgsmålet er mere om du har overvejet valget imellem virtuelle verdener med fokus på det sociale, kontrafokus på gameplay. [13:24] Unik Mayo: ja det har jeg og før jeg kom herind var jeg på en spilleside
[13:40] Asc Enzo: ok :)
[13:41] Asc Enzo: Så bruger du andre verdner ud over Second Life?
[13:41] Unik Mayo: jeg gjorde
[13:41] Unik Mayo: men ikke ret meget mere
[13:42] Asc Enzo: Hvilke verden er det?
[13:42] Unik Mayo: det var noget der hedder kom og vind
[13:43] Asc Enzo: oki
[13:43] Asc Enzo: Hvorfor synes du det er tiltalende, at have sociale relationer over en virtuel verden som Second Life?
[13:44] Unik Mayo: jamen det er jo det jeg siger jeg er jo mere eller mindre kun her nu
[13:44] Asc Enzo: Jamen jeg mener, hvorfor synes du det er tiltalende at tale med mennesker over SL i forhold til Rl?
[13:45] Unik Mayo: nååå på den måde
[13:45] Unik Mayo: hmm man møder jo mennesker fra hele verden, det synes jeg er spændende
[13:46] Asc Enzo: Hvad kunne få dig til at forlade SL?
[13:48] Unik Mayo: hmm det ved jeg faktisk ikke, måske folk svinede mig til konstant eller her ikke var hyggeligt at være mere
[13:49] Asc Enzo: Ok. Til noget lidt andet
[13:49] Asc Enzo: Hvornår på døgnet, RL, er du oftest i SL?
[13:49] Unik Mayo: hmmm fra morgenstunden og til sen aften
[13:50] Asc Enzo: :) Nå ja. Du sagde jo ca. 12 timer. Men du er altså ikke på om natten?
[13:51] Unik Mayo: jeg er førtidspenionist og kommer ikke så meget ud, pga gangbesvær
[13:51] Asc Enzo: Ok
[13:51] Asc Enzo: Hvorfor står du her på torvet?
[13:52] Unik Mayo: lige nu
[13:52] Asc Enzo: ja
[13:53] Unik Mayo: fordi jeg ville se om der skete noget her, skulle lige lidt væk fra det sted jeg var
[13:53] Asc Enzo: Ok, så du skal ikke være her pga. guide-jobbet?
[13:54] Unik Mayo: ikke lige nu, arbejder mest om formiddagen og eftermiddagen her
[13:54] Asc Enzo: Hvor færdes du oftest i SL?
[13:55] Unik Mayo: jeg færdes mest her, så på en klub og så mit egen hjem jeg har bygget mig herinde
[13:55] Asc Enzo: Er der nogen specielle grunde til at det netop er det du færdes?
[13:56] Unik Mayo: ja det er der alle mine venner komme plus så kommer der flest dansker der
[13:57] Asc Enzo: Ok. To afsluttende spørgsmål.
[13:57] Unik Mayo: ja
[13:57] Asc Enzo: Mener du at du har fællestræk med din avatar?
[13:57] Unik Mayo: ja det mener jeg
[13:57] Unik Mayo: jeg har forsøgt og finde et skin der minder lidt om mig selv, dog ikke figuren, de stemmer ikke overens
[13:59] Asc Enzo: Hvad med den måde din avatar er i SL i forhold til dig som person i RL?
[13:59] Unik Mayo: se min avatar er jo mig, det er mig der siger, sååå de er meget ens
[14:00] Asc Enzo: Hehe, ja. men du mener ikke at du taler el. opfører dig anderledes i SL end i RL?
[14:01] Unik Mayo: nej det mener jeg ikke, jeg er helt mig selv hele vejen igennem
[14:01] Asc Enzo: ok
[14:01] Unik Mayo: :-)
[14:01] Asc Enzo: Hvorfor har du valgt at ligne/ikke at ligne din avatar?
[14:02] Asc Enzo: hov, "ikke at ligne" skulle selvfølgelig ikke have været med
[14:03] Unik Mayo: hmm fordi jeg er jo mennesket bag og jeg kan ikke lave om på mig selv
[14:04] Asc Enzo: Man du har kke overvejet at være helt anderledes. F.eks. være et dyr og være en helt anden person i SL?
[14:05] Unik Mayo: er skam et dyr engang imellem
[14:06] Asc Enzo: :)
[14:06] Unik Mayo: smiler
[14:06] Asc Enzo: Men det var faktisk det sidste spørgsmål. mange tak for hjælpen.
[14:06] Unik Mayo: velbekommen dig
[14:06] Asc Enzo: Jeg skal lige spørge om jeg må lægge samtalen på en blog i forbindelse med studiet?
[14:07] Unik Mayo: ja det må du gerne
[14:07] Asc Enzo: mange tak!
[14:08] Asc Enzo: Jeg vil fortsætte med interviewene, vi ses måske en anden gang.
[14:08] Unik Mayo: god tur og hel og lykke
[14:08] Asc Enzo: tak
[14:08] Unik Mayo: :-)

Ingen kommentarer: