mandag den 5. november 2007

Samtale mellem Tanja Arado og Anili Larsson 05/11

Samtale mellem Tanja Arado(LittleMy) og Anili Larsson

[13:39] Tanja Arado: Hey Anili jeg er RUC-studerende, må jeg forstyre dig et øjeblik?
[13:39] Anili Larsson: ja da:-)
[13:40] Tanja Arado: Tusinde tak.
[13:40] Tanja Arado: Må jeg stille dig nogle spørgsmål? Hvis du har tid?
[13:40] Anili Larsson: ok
[13:41] Tanja Arado: Hvor længe har du være i SL?
[13:41] Anili Larsson: siden midt i maj
[13:41] Tanja Arado: Okay. hvordan fik du kendskab til denne verden?
[13:42] Anili Larsson: via min mand
[13:42] Anili Larsson: som hørte om det i medierne...og så prøvede først han at gå på...og så fik jeg også lyst
[13:42] Tanja Arado: Hvor mange timer om ugen vil du vurdere at du er i Second Life?
[13:43] Anili Larsson: aner det ikke
[13:44] Tanja Arado: Jeg har meget lidt kendskab til SL, jeg er meget ny som du nok kan se :-)
[13:44] Tanja Arado: men det føles som om tiden bare flyver af sted herinde.
[13:44] Tanja Arado: Bruger du andre virtuelle verdener ud over Second Life?
[13:45] Anili Larsson: altså om jeg er på andre chat steder...nej
[13:46] Anili Larsson: det er rigtigt at tiden smutter
[13:46] Tanja Arado: Hvad kunne få dig til at forlade SL?
[13:46] Anili Larsson: at de folk som jeg snakker med ikke er her mere
[13:47] Tanja Arado: Hvad synes du er tiltalende, ved at have sociale relationer over en virtuel verden som Second Life i forhold til RL?
[13:50] Anili Larsson: at jeg kan bruge det - når jeg har tid...at det ikke er forpligtigende...at jeg kan skrue ned eller slukke hvis samtalen eller snakken ikke passer mig...
[13:50] Anili Larsson: der er mange andre grunde...men de her "kom" lige
[13:51] Tanja Arado: Hvornår på døgnet, RL, er du oftest i SL?
[13:51] Anili Larsson: efter 22...når mine børn er gået i seng
[13:52] Tanja Arado: Mener du at du har fællestræk med din avatar? Udseende eller fremtoning mm?
[13:53] Anili Larsson: nu er jeg jo en gammel pige...så udseende er ikke som IRL...men måske ser hun ud som jeg gerne ville se ud..ligner lidt - mig da jeg var 20!!
[13:54] Anili Larsson: med hensyn til opførsel og fremtoning er hun meget lig den persom jeg er IRL....
[13:55] Tanja Arado: Din avatar er i hvert fald virkelig flot, det må have taget mange timer, at få hende/dig til at ende med at se sådan ud?
[13:55] Anili Larsson: tak;-)
[13:56] Anili Larsson: nej egentlig ikke...det er alt sammen "færdige" ting der er brugt til hende
[13:56] Anili Larsson: ting som jeg har fået på noget der hedder "lucky chairs"...kender du det?
[13:57] Tanja Arado: Nej det gør jeg ikke, er det butik eller noget?
[13:57] Anili Larsson: nej...jeg er med i nogle grupper der hedder noget med lucky chairs
[13:58] Tanja Arado: Er det noget man betaler for?
[13:58] Anili Larsson: hvis du venstreklikker på mig og klokker på grups - kan du se dem jeg er med i
[13:58] Tanja Arado: Er det under profile?
[13:59] Anili Larsson: så får jeg en besked på IM om at der er nogle stole med mit bogstev på ...altså A
[14:00] Anili Larsson: så teleporterer jeg der hen - sætter hende i stolen og får en ting...tøj, møbler, hår, sko eller noget helt andet;-))
[14:00] Tanja Arado: Det lyder smart. Er det noget man betaler L$ for?
[14:01] Anili Larsson: man kan godt komme et sted hvor man betaler en linden for at få tingene
[14:02] Anili Larsson: ..men hvis det er fordi du vil vide om jeg bruger kroner på SL...
[14:02] Anili Larsson: ...så gør jeg ikke...det er et princip...det vil jeg ikke...man kan tjene linden her inde også
[14:03] Tanja Arado: Arbejder du herinde? Eller er det mest ved at danse og sådan noget?
[14:03] Anili Larsson: jeg arbejder ikke...jeg finder en stol hvor hun kan tjene lidt mens jeg støvsuger eller laver noget andet...
[14:04] Tanja Arado: Lol den tanke kan jeg godt lide, det er fikst.
[14:04] Anili Larsson: ...jeg har ofte fri på hverdage...og så sætter jeg hende på når jeg er hjemme alligevel...så det med kun at komme på efter 22 holder ikke vand...lol
[14:06] Tanja Arado: Jeg vil takke mange gange for din tid, det var hyggeligt. Her til sidst vil jeg høre, om jeg må lægge vores samtale op på en blog?
[14:07] Anili Larsson: hmmm...det kan der vel ikke ske noget ved;-))
[14:07] Tanja Arado: Det gør der heller ikke :-)) Mange tak igen.
[14:08] Anili Larsson: det var så lidt...;-))

Ingen kommentarer: