onsdag den 7. november 2007

Interview med Wasa Waco

[13:13] JBorg Breda: Har du tid til at jeg stiller dig nogle spørgsmål? i forbindelse med mit studie [13:13] Wasa Waco: ok
[13:14] JBorg Breda: ok lækkert :)
[13:14] JBorg Breda: Hvad er den væsentligste grund til at du benyttes SL?
[13:14] Wasa Waco: hmm, for sjov og for at møde mennesker
[13:14] JBorg Breda: ok
[13:14] JBorg Breda: Er der andre motivationer for at være og blive her?
[13:15] Wasa Waco: når man først lærer nogen at kende, så blive man afhængig af det
[13:15] JBorg Breda: hehe kender det godt
[13:15] JBorg Breda: Hvad har du brugt den sidste time i SL på?
[13:16] JBorg Breda: hvis jeg må spørge så frit ;)
[13:16] Wasa Waco: denne Avatar er een jeg lige har oprettet for nylig og jeg har lige været henne på ivory tower for at hente en vejledning i hvordan jeg forbedre min hale
[13:16] Wasa Waco: !
[13:17] JBorg Breda: ja jeg lagde godt mærke til din fine hale
[13:17] JBorg Breda: Hvad brugte du tiden på sidste gang du var i SL?
[13:18] Wasa Waco: Jeg var herinde
Noget tekst mangler…
[13:22] Wasa Waco: Niels f.eks. er vældig rar
[13:22] Wasa Waco: også stephen82
[13:23] JBorg Breda: ja jeg var på byguide i sidste uge med niels, han er cool
[13:23] JBorg Breda: Hvad kunne få dig til at forlade SL?
[13:23] Wasa Waco: hvordan forlade, forevigt eller bare en forstyrrelse ligenu
[13:23] JBorg Breda: ej jeg mener sådan forlade for good
[13:24] Wasa Waco: hvis jeg faldt for noget bedre at bruge min tid til !
[13:24] Wasa Waco: en rejse eller et bedre spil
[13:24] JBorg Breda: så du bruger primært SL som tidsfordriv? eller er det noget du ser som en vigtig del af din hverdag?
[13:26] Wasa Waco: både og, hvis jeg finder på noget, altså giver mig selv en opgave, så kan jeg godt ligge søvnløs om natten, men ellers er det i stedet for at se fjernsyn
[13:26] JBorg Breda: ok :)
[13:26] JBorg Breda: Hvor færdes du oftest i SL?
[13:26] JBorg Breda: eller hvor foretrækker du at færdes
[13:27] Wasa Waco: Jeg er mest her og i sandkassen og hvor mine venner er
[13:27] JBorg Breda: ok
[13:27] JBorg Breda: Mener du at du har fællestræk med din avatar?
[13:28] Wasa Waco: min oprindelige, ja denne avatar er ny og er den oprindelige som jeg endnu ikke har ændret på
[13:33] JBorg Breda: Hej igen, sorry, min computer genstartede lige pludselig.
[13:34] Wasa Waco: min hakker en del så jeg forstår din fustration
[13:34] JBorg Breda: tror vores fine interview forsvandt
[13:34] JBorg Breda: men tak for din tid ihvertfald ;)
[13:34] Wasa Waco: skal jeg sende det til dig?
[13:34] JBorg Breda: ja! det ville være super
[13:35] JBorg Breda: godt tænkt ;)
[13:35] Wasa Waco: jeg skal lige finde ud af hvordan....
[13:36] Wasa Waco: sådan, kan det bruges?
[13:37] JBorg Breda: ja! mange tak :D
[13:37] JBorg Breda: vil du have det sidste spørgsmål? :)
[13:37] Wasa Waco: ok :-)
[13:37] Wasa Waco: ja tak
[13:37] JBorg Breda: Mener du at have fællestræk med din avatar?
[13:38] Wasa Waco: hm ikke endnu. Min første avatar brugte jeg meget tid på
[13:39] Wasa Waco: men denneher er helt ny og jeg har ikke interesseret mig så meget for udseenendet endnu
[13:39] JBorg Breda: ok
[13:39] JBorg Breda: så du har altså ikke en hale i virkeligheden? :)
[13:39] Wasa Waco: hahhaha, kun en lille en!
[13:40] Wasa Waco: men halen har jeg brugt til at lære mig selv hvordan man anvender flexi-funktionen
[13:40] Wasa Waco: når man laver objekter
[13:41] JBorg Breda: ok
[13:41] JBorg Breda: så du har selv lavet den?
[13:41] Wasa Waco: Ja jeg tog noget hår jeg har fået gratis og omdannede det til en hale.
[13:41] JBorg Breda: cool :) godt arbejde
[13:41] JBorg Breda: Vil du fortælle noget om dit avatarnavn??
[13:42] Wasa Waco: ja, det er lettest at huske et kort navn, og så synes jeg det lyder sjovt med lidt bogstavrim
[13:43] JBorg Breda: ok :)
[13:43] JBorg Breda: tak for din tid - og tak fordi du reddede teksten :)
[13:43] Wasa Waco: no problems
[13:44] Wasa Waco: skulle det være en anden gang
[13:44] JBorg Breda: jeg vil gerne lægge interviewet på en blog, hvis det er ok med dig? ellers kan vi måske fjerne dit navn så du er anonym?
[13:44] Wasa Waco: det må du gerne og det behøver ikke være annonymt
[13:44] JBorg Breda: Okay :)
[13:44] Wasa Waco: hvad er det for en blog
[13:45] JBorg Breda: 2 sek så ka du få linket



Observationer:

1) Hvor mange mennesker er der på torvet - 11 (inkl asc og mig)
2) Er der fællesaktiviteter, eller taler folk blot to og to?
2.1) Står avatarerne sammen, eller hver for sig? Der er mindst 6 personer som har talt ud til alle i løbet af de sidste få minutter
3) Kønsfordelingen? 5 kvinder, 6 mænd
4) Er der mange ”urealistiske” hændelser/udseender mv.?
En guitar laver en mega gul røgsøjle. Ellers er alt overraskende realistisk, bortset fra folk som ’svømmer’ i luften når de teleporterer sig ind.
5) Ser det ud som om der er uskrevne regler (f.eks. ingen flyvning/teleport midt i samtaler) Nej
6) Vender ansigterne mod hinanden? Og er det med vilje eller ej? Folk står tæt, men kigger ikke nødvendigvis på hinanden, men står heller ikke med ryggen til hinanden.
7) I hvor høj grad benyttes ”kropsproget” (gestus)? folk danser

8) benyttes der artefakter (cykler/flasker mm.)? Nej. Kun ting på avatarerne, som f.eks. guitarer. Folk udveksler desuden musik til dem som står tæt på, eller dansemoves.

Ingen kommentarer: